czwartek, 30 września 2010

Skarby natury





Światu potrzeba więcej wrażliwych serc
i mniej zimnej stali.
Dlatego wybrałam zielony kolor nadziei.

DĘBY W BIERNATCE

Zaskakująco stare dęby w mojej okolicy rosną w Biernatce. Są cennymi pomnikami przyrody chronionymi przez prawo. Z powodu starości dęby są puste w środku ale żyją co wskazują na to zielone liście rosnące na niektórych gałęziach. Drzewa wydają się być magiczne. Na pewno spodobają się każdemu dziecku nawet takiemu dużemu jak ja ;)

Dąb szypułkowy, który ma 380 lat, jego obwód wynosi 570 cm. Znajduje się przy drodze Bincze – Wyczechy i posiada dziuplę o wysokości 150 cm, w środku jest pusty.

Dąb szypułkowy, który ma 280 lat i obwód 510cm, znajduje się obok budynków w Biernatce około 13 km od Czarnego.

CZERNICA to rzeka, która jest jedną z głównych atrakcji w gminie Czarne. Jest szlakiem kajakowym oraz domem dla wielu gatunków zwierząt i roślin. Długość rzeki wynosi 56 km a każdy jej odcinek jest bardzo spokojnym miejscem. Czernica jest także głównym dopływem Gwdy.

Odwiedziłam te niesamowite zabytki przyrody dzięki mojemu tacie, który wychował się w tamtych okolicach.
Te zdjęcia potrzebowałam do konkursu z j. angielskiego. Cieszę się że mogłam tą pamiętną niedzielę spędzić w towarzystwie rodziców i oczywiście nie zapominając moich psów.

Na jednych zdjęciu jest porównana wielkość drzewa do stojącego obok małego człowieczka czyli akurat mojego taty bo zgłosił się na ochotnika aby mi pozować.

Brak komentarzy: